Expeditie Aardbol
Prijswinnend reisblog met 100K+ bezoekers per maand
Expeditie Aardbol inspireert elke maand meer dan 100.000 reizigers met avonturen in binnen- en buitenland.
Begonnen in 2014 als creatieve kweekvijver waar ik mijn grote hobby’s reizen, schrijven en fotografie kon combineren, en inmiddels uitgegroeid tot een van de grootste reisblogs van Nederland.
Anno nu is Expeditie Aardbol een online magazine vol persoonlijke reistips over de mooiste bestemmingen wereldwijd. Een plek waar notities en reisverslagen worden verzameld, en waar ik mijn verhalen deel met duizenden volgers.
Cases

Influencer Campagne
#ExploreFrance
Opdrachtgever: Atout France
Het Frans Verkeersbureau organiseerde in 2021 een grote Europese campagne om Frankrijk weer op de kaart te zetten als toeristische bestemming. In het kader van deze campagne werden influencers uit verschillende landen gekoppeld aan een specifieke bestemming.
Expeditie Aardbol werd geselecteerd om Bretagne op de kaart te zetten. Dit resulteerde in een inspirerende persreis, pakkende blogs, creatieve social content en een dynamische promotievideo – alles om reizigers te laten zien waarom deze regio een must-visit is.

Persreis
Voigt Travel
Opdrachtgever: Voigt Travel
Expeditie Ardbol en Voigt Travel gaan way back. Onze samenwerking omvat onder andere advertorials, affiliate marketing en persreizen naar Zweeds Lapland en Finland.
Dankzij de bijdrages van verschillende Nederlandse reisblogs heeft Voigt Travel een plekje veroverd in de Social Travel 30, een overzicht van reismerken die het best hebben gepresteerd op het gebied van online berichtgeving. Diezelfde campagne ontving in juni 2019 de Emerce Travel Awards met daarbij nadrukkelijke aandacht voor Expeditie Aardbol.
Influencer Campagne
Antwerpen, de perfecte citytrip
Opdrachtgever: Visit Flanders
Wat gebeurt er als je iemand geblinddoekt in de bruisende modestad Antwerpen dropt? Voor een campagne van Visit Flanders figureerde ik in een video die werd gepusht onder een doelgroep van kunst- en cultuurgeïnteresseerden. Als onderdeel van de campagne werd ook het Instagram-kanaal van Expeditie Aardbol ingezet voor een verslag van dit spontane dagje Antwerpen.

Affiliate Partner
Nordic Woods & Surf Tribe
Opdrachtgever: Travelbase
Avontuur zit in het DNA van Expeditie Aardbol. Travelbase en Expeditie Aardbol delen deze passie voor unieke reiservaringen. Onze samenwerking loopt al jaren en omvat affiliate partnerships, persreizen en krachtige social media content, voor onder andere de labels Nordic Woods en Surftribe. Samen inspireren we reizigers om de wereld op een avontuurlijke manier te ontdekken.

Campagne
Baden-Württemberg
Opdrachtgever: Tourismus Marketing GmbH Baden-Württemberg
In samenwerking met Baden-Württemberg creëerde Expeditie Aardbol een impactvolle campagne met advertorials en reisverslagen. Tijdens verschillende persreizen ontdekten we de mooiste plekken van de regio en brachten die ervaringen tot leven in inspirerende content.
Een van de Instagram-posts uit deze campagne werd genomineerd voor de Dutch Travel Blog Awards 2024 in de categorie ‘Beste Social Media Post’.

Ambassador
#hiermoetjezijn
Opdrachtgever: NBTC Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen
In samenwerking met NBTC was Expeditie Aardbol in 2021 Local Ambassador voor de #hiermoetjezijn-campagne. Ik hielp ik mee om een beweging op te zetten die de focus legde op ‘hier’ in plaats van ‘daar’. Via een social campagne riepen we Nederlanders op om hun mooiste lokale tips te delen. Een sympathieke manier om binnenlands toerisme te stimuleren en ondernemers in de sector te ondersteunen.
Podcast
Expeditie Aardbol Podcast
In deze podcastserie neem ik, Stéphanie Versteeg, je mee op mijn mooiste reizen. Ik deel mijn beste reistips en ga in gesprek met inspirerende medereizigers.
Of je nu een doorgewinterde globetrotter bent of pas net je eerste grote avontuur tegemoet gaat, de Expeditie Aardbol podcast zit boordevol praktische tips en sterke reisverhalen.

Award
Aad Struijs Persprijs 2017
Begin 2017 mocht ik op de Vakantiebeurs in Utrecht de Aad Struijs Persprijs in ontvangst nemen voor deze blog over India. De Aad Struijs Persprijs geldt als de onafhankelijke vakprijs voor journalistieke producties in de sector reizen en toerisme. Een enorme eer om als eerste Nederlandse reisblog deze prestigieuze prijs in ontvangst te mogen nemen en een absolute kroon op mijn werk als blogger.
Uit het juryrapport: Dit India-verhaal biedt een eerlijk inkijkje in een welbekende bestemming, maar weet de clichés te omzeilen met indrukwekkende beschrijvingen. Het is een persoonlijk relaas van de auteur over de liefde-haatverhouding die ze met India heeft. De publicatie heeft een goede cohesie tussen look & feel, tekst, beeld en lay-out en informatiegehalte.